Thuiskomen bij jezelf

daiga-ellaby-354462-unsplash.jpg

Wie je bent, is zoveel belangrijker dan wat je doet. In het dagelijkse reilen en zeilen vergeten we dit echter vaak. We worden opgeslorpt door taken en acties en doen er alles aan om ze allemaal af te krijgen.

Terwijl we in essentie mensen ZIJN. Zeker als vrouw hebben we nood aan ‘zijn’, aan contact maken met onze essentie. We vinden er rust en vertrouwen en voelen er wat we nodig hebben.

En die essentie zit niet in ons hoofd maar in ons lichaam, in onze buik. Je kan ernaar toe gaan door te voelen.

Dus ik nodig je vandaag uit om even thuis te komen bij jezelf, bij jouw essentie.


COACHOEFENING | THUISKOMEN BIJ JEZELF

  1. Neem 45 minuten tijd voor jezelf


  2. Ga naar een plek die jou goed doet voelen

  3. Kom even aan op de plek
    Neem je tijd om aan te komen op de plek. Maak het jezelf comfortabel en gezellig. Je kan een kaars aansteken, thee of koffie zetten, je omringen door kussens. Doe wat voor jou goed voelt. Neem een moment om met je zintuigen de plek waar te nemen.

  4. Ga nu zitten of staan op de plek

    Zet je voeten op heupbreedte en zorg ervoor dat ze stevig op de grond staan. Verleng je rug vanuit je staartbeentje en zorg dat je mooi rechtop zit of staat.

  5. Leg je handen op je buik en adem diep in en uit

    Sluit je ogen en adem enkele keren langzaam in en uit. Bij elke uitademhaling zak je dieper in je lichaam. Je brengt je adem en aandacht geleidelijk aan naar je buik.

  6. Blijf nu met je aandacht bij je buik

    Je houdt je handen op je buik, je ogen dicht en blijft met je aandacht bij je buik. Je hoeft verder niets te doen. Het kan helpen om lichtjes heen en weer te wiegen. Als je merkt dat je naar je hoofd gaat, ga je met mildheid voor jezelf terug met je aandacht naar je buik.

  7. Je mag gewoon zijn en voelen

    Je voelt de stevigheid van je voeten en benen en mag rusten in je bekken. Als het weigen fijn voelt, blijf je dit doen. Voel hierbij dat je gedragen wordt door jezelf en de aarde onder jou. Er wordt niets van jou verwacht, gewoon zijn en genieten van het moment. Neem je tijd om te genieten van het voelen en het wiegen.

  8. Wat ontstaat er ?

    Wie weet ontstaat er in het moment een gevoel of gedachte.
    Wat komt er boven als je zo staat ? Wat vraagt jouw aandacht ? Waar maak je contact mee ? Laat komen wat wil opkomen.

  9. Hoe voelt het voor jou om te zijn ?

    Kom op je eigen tempo terug naar de ruimte en open je ogen. Observeer hoe het voor jou was om te zijn. Wat heeft het met je gedaan ? Noteer wat het voor jou betekent heeft.
    Vul eventueel aan met waar jij nood aan hebt.

  10. Weet dat je op elk moment kan thuiskomen bij jezelf
    Op elk moment kan je weer contact maken met jezelf, met je zijn. Je hoeft enkel tijd te maken om te voelen en te zijn via deze oefening.

PS : Is het voor jou een uitdaging om te voelen en contact te maken met jouw zijn ?
Dan begeleid ik jou graag tijdens onze Wandering at sea op 21 juni 2019.


WIL JIJ 3-WEKELIJKS EEN COACHOEFENING ONTVANGEN